חברת הקנאביס הצעירה “טריכום” הכניסה 65 מיליון שקל תוך שנה

שנת 2023 היתה שנה מוצלחת עבור חברת הקנאביס הישראלית הצעירה טריכום, עת היא רשמה הכנסות בגובה 65 מיליון ש"ח ורווח של כמעט 30 מיליון ש"ח - כל זאת עם פחות מ-30 מוצרים בשוק

טריכום (Trichome), אחת מחברות הקנאביס הישראליות הצעירות ביותר בשוק, הכניסה במהלך שנת 2023 יותר מ-65 מיליון שקל והציגה גם רמת רווחיות גבוהה מהרגיל. טריכום, בעלת מתקן גידול אינדור בקרית גת, משווקת כיום כ-28 מוצרים בבתי המרקחת, רובם תחת המותג שלה וחלקם במיתוג של חברות אחרות.

הנתונים הללו לגבי חברת טריכום, שבעיקרון היא חברה פרטית ולכן לא מחויבת בחשיפתם, נחשפים כעת לראשונה במסגרת דוחות שפרסמה החברה הציבורית וילאר (Villar), מחברות הנדל”ן הגדולות בישראל, הנסחרת בשווי של כמעט 3 מיליארד שקלים וגם מחזיקה בין היתר בכ-44% ממניות טריכום.

וילאר רכשה את מניות טריכום במספר שלבים לאורך השנתיים האחרונות בתמורה כוללת של כ-22.5 מיליון שקלים. מחזיקי מניות בולטים נוספים בחברת טריכום הם טוני לוי (21%) שהיה מבעלי מועדון הקנאביס RDM בברצלונה, ראובן אבישר (21%), ובעלי מניות נוספים מישראל, קנדה, ספרד, קולומביה, שוויץ ואיטליה.

מתקן הגידול של חברת טריכום
מתקן הגידול של חברת טריכום

מהדוחות של וילאר, שאמנם לא מצרפת את הדוחות המלאים של טריכום אך חושפת חלק מהמידע, אפשר ללמוד כי פעילות טריכום הניבה כאמור הכנסות בהיקף של 65 מיליון שקלים במהלך שנת 2023, שהוא הישג מכובד מאוד. אך הנתון המפתיע ביותר הוא רווח נקי של 29.3 מיליון שקלים שרשמה טריכום במהלך התקופה.

יש לציין כי לא ברור האם בחישוב הרווח הנקי שביצעה וילאר לגבי טריכום שוקללו גם שערוכים של נכסים ביולוגים – “טריק” חשבונאי ידוע שהפעילו חברות קנאביס ציבוריות רבות בשנים האחרונות על מנת להציג “רווח” על סמך סחורה שנמצאת במחסנים וטרם נמכרה, ולא ידוע אם תימכר.

במידה שאכן מדובר ברווח “אמיתי”, אזי שהנתון הזה מציב ככל הנראה את וילאר, ואת טריכום איתה, כחברה הרווחית ביותר בענף הקנאביס הישראלי נכון להיום. דוחותיה של חברת אינטרקיור, שהיתה הרווחית ביותר בשנים שעברו, טרם פורסמו ועל כן לא ניתן להגיע עדיין למסקנה חד-משמעית.

טוני לוי, מנכ"ל טריכום
טוני לוי, מנכ”ל טריכום

טריכום מגדלת את הקנאביס שלה במתקן אינדור כאמור, ובתחילת דרכה, כנראה כדי לצבור ידע ונפח פעילות, היא פעלה כמעין מגדלת חיצונית, “חוות לוויין”, עבור החברות קנאשור וטוגדר. בתקופה זו, שנת 2022, רשמה טריכום הפסד של 2.4 מיליון שקלים, לצד הלוואות שנטלה בהיקף של 21 מיליון שקלים שהיא קיבלה מוילאר.

הגב החזק שנתנה וילאר לטריכום, לצד השקה של מותגים עצמאיים משלה, שנמכרים רובם ככולם במחירים ברף הגבוה של השוק, אפשרו לחברה להשיג את התוצאות המרשימות הללו. היתרון של וילאר, שבקופתה נמצאים קרוב ל-200 מיליון שקלים, הוא שככל שטריכום תרצה להתרחב, סביר להניח כי כסף לא יהיה הבעיה שלה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר